Általános Szerződési Feltételek

1. Impresszum

 

A Temes Vendégház üzemeltetője (Szolgáltató):

Név: Temesvári Judit

Székhelye: 2151 Fót, Akácos u. 30.

Levelezési cím: 2151 Fót, Akácos u. 30.

Adószáma: 54865095-1-33

Telefon: +36 30 437 0267

E-mail: temesvendeghaz@gmail.com ; kapcsolat@temesvendeghaz.hu

Weboldal: https://temesvendeghaz.hu/

A vendégház címe: 3394 Egerszalók, Kossuth L. út. 76

Üzemeltetési engedély száma: 145/2021

NTAK regisztrációs szám: MA21007078

Tárhelyszolgáltató

Név: Full Hosting

Rövid név: Full Hosting

Székhely: 5231 Fegyvernek, Dózsa Gy. u. 32. E-mail cím: info@fullhosting.hu

2. Általános Szabályok

 

2.1. Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek és azok szolgáltatásainak igénybevételét.

2.2. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.

2.2 Jelen ÁSZF a szálláshely szolgáltatás megrendelés, mint egyedi szerződés elválaszthatatlan részét képezi, és ezáltal a szerződő felekre nézve kötelező erővel bír csakúgy, mint az egyes egyedi szerződések rendelkezései.

Fogalmak

 

Vendég: A szolgáltatási szerződést a szolgáltatóval megkötő fél, valamint a vele együtt a szolgáltatásnyújtás területén tartózkodó, és a szolgáltatást igénybe vevő személyek.
Vendéggel Együtt Tartózkodó Személy(ek): a Vendéggel együtt érkező és a Szálláshelyen a Vendéggel együtt ott tartózkodó személy(ek), aki(k) a Vendéggel együtt a Szálláshely-szolgáltatást és/vagy a Kiegészítő Szolgáltatás(oka)t igénybe veszi(k). Amennyiben az ÁSZF a Vendégre utal, vagy a Vendégre hivatkozik, a Vendég alatt a Vendéggel Együtt Tartózkodó Személy(eke)t is érteni kell, kivéve, ha az ÁSZF másként nem rendelkezik.

Költségviselő: az a természetes vagy jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, aki vagy amely a Szolgáltatás igénybevételéért a Szolgáltatót megillető Ellenértéket a Szolgáltató számára megfizeti. Költségviselő lehet a Vendég, a Vendéggel Együtt Ott Tartózkodó Személy vagy harmadik személy is. Amennyiben az ÁSZF külön nem említi, a Vendég alatt a Költségviselőt is érteni kell.
Ellenérték, ár vagy díj: az adott Szálláshely-szolgáltatás, egyéb Szolgáltatás vagy Kiegészítő szolgáltatás igénybevételéért a Szolgáltatót megillető, pénzben kifejezett díj, amelynek megfizetésére köteles a Vendég vagy a Költségviselő. Továbbiakban együttesen mint: szolgáltatási díj
Szálláshely: az a nem kizárólag szálláshely-szolgáltatás folytatása céljából, magánszemély vagy egyéni vállalkozó által hasznosított lakás vagy üdülő, illetve azok egy lehatárolt részének és hozzátartozó területének hasznosítása, ahol a szobák száma legfeljebb nyolc, és az ágyak száma legfeljebb tizenhat.
Szolgáltató: Temesvári Judit, adószámos magánszemély, a szálláshely üzemeltetője és a szálláshely szolgáltatást nyújtó személy, valamint képviseletében és megbízásából eljáró személy(ek).
Szálláshely-szolgáltatás: nem tartós jellegű, éjszakai tartózkodást, pihenést is magában foglaló tartózkodás céljára szálláshely nyújtása a Vendégházban, ezen szálláshely nyújtásával közvetlenül összefüggő egyéb szolgáltatások nyújtása, amelyek nem tartoznak a Kiegészítő
Szolgáltatások közé.
Kiegészítő Szolgáltatás: a szabadidő tartalmas eltöltéséhez, az egészségi állapot megőrzéséhez, a fizikai közérzet javításához a Szolgáltató által a Vendégei részére nyújtott, az adott típusú Szálláshely-szolgáltatásnak részét nem képező egyéb szolgáltatás, feltéve, hogy ilyet a Szolgáltató a Szolgáltatás időpontjában a Vendégek részére ajánl vagy biztosít (pl. jakuzzi, masszázs, wellness, stb.). A Vendégek által egy adott időszakban igénybe vehető különböző fajtájú Kiegészítő Szolgáltatások körét és Ellenértékét a Szolgáltató a weboldalon teszi közzé, vagy a Vendég(ek) kérésére, arról a Vendége(ke)t a Szálláshely-szolgáltatás nyújtása előtt vagy alatt – attól függően, hogy a Kiegészítő Szolgáltatás(ok)ra vonatkozó igény mikor merül fel -, de minden esetben az igénybevétel előtt, külön tájékoztatja. A Kiegészítő Szolgáltatások köre az év különböző időszakaiban változik, illetve változhat, továbbá az ennek megfelelő Kiegészítő Szolgáltatásokat a Vendég a Szolgáltatási Szerződés létrehozásakor, vagy azt követően is igényelheti, beleértve a Szálláshely-szolgáltatás nyújtása időtartamát is. A Kiegészítő Szolgáltatások körét, tartalmát, mindig a Szolgáltató által megküldött ajánlat tartalmazza.
Szerződés: Szolgáltató és Megrendelő (Vendég), vagy a Vendéget képviselő harmadik fél között létrejövő szálláshelyszolgáltatási szerződés.
Szolgáltatási szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a Szolgáltató a Vendég részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a Vendég pedig megfizeti vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás díját.

Szerződő fél:
A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek). Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy
harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a Közvetítő, mint harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

3. ÁSZF hatálya, tárgya, elfogadása, nyelve

 

3.1 A jelen ÁSZF 2023.május 09. napján kerül a Szolgáltató által a Weboldalon közzétételre. 

3.2 Az ÁSZF a Weboldalon történő közzététellel lép hatályba és az ÁSZF rendelkezéseit kell  alkalmazni a közzététel napján, vagy az azt követően létrejött Szálláshely Szolgáltatási  Szerződésre és/vagy Szolgáltatási Szerződésre. 

3.2.a Jelen ÁSZF tárgyi hatálya kiterjed minden Szálláshely Szolgáltatási Szerződésre és/vagy  Szolgáltatási Szerződésre.  

3.2.b. Jelen ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Szolgáltatóra és a vele Szálláshely Szolgáltatási  Szerződésre és/vagy Szolgáltatási Szerződést kötő Vendégre.

3.3 Az ÁSZF tartalmazza a Feleket megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés  létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a megrendelési, fizetési feltételeket, a  felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.  

3.4 A mindenkor hatályos általános szerződési feltételek linkje elérhető minden elektronikusan  vagy papír alapon küldött ajánlaton, megrendelés visszaigazoláson, valamint a  https://temesvendeghaz.hu/ weboldalon, továbbá elérhető a Szolgáltatásnyújtás területén  kihelyezett Hasznos információk csomagban. A honlapon vagy más elektronikus eszközön  keresztül történő megrendeléssel Vendég kijelenti, hogy a mindenkor hatályos általános  szerződési feltételeket (beleértve az adatvédelmi tájékoztatót) megismerte, megértette és  önmagára nézve kötelezőnek elfogadta.

3.5 A jelen általános szerződési feltételek elválaszthatatlan részét képezik mindazon,  Szálláshely-szolgáltatás és/vagy Szolgáltatási Szerződésre, valamint az ahhoz kapcsolódó Kiegészítő Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésnek (a továbbiakban: Szolgáltatási  Szerződés), amelyet a Szolgáltató a Vendéggel (vagy a Közvetítővel) a Szolgáltatás tárgyában  a jelen ÁSZF-ben meghatározott szabályok szerint köt.

3.6 A szerződés nyelve a magyar.

4. A szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési  kötelezettség 

4.1. A Vendég szóban (telefonon), vagy írásban (e-mailen, messengeren) megküldött  ajánlatkérésére a Szolgáltató minden esetben írásos (e-mailben) ajánlatot küld. Amennyiben  az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik konkrét rendelés, úgy a  Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik. 

4.2. A szerződés a Vendég foglalására a Szolgáltató által írásban megküldött ajánlat  elfogadásával és annak megerősítésével jön létre, és így írásban megkötött szerződésnek  minősül, egyidejűleg a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételeinek (ÁSZF)  elfogadását is jelenti

A megrendelésnek tartalmaznia kell a Vendég nevét, címét (irányítószámmal együtt),  telefonszámát, az érkezés és távozás pontos időpontját, az érkező felnőttek és gyermekek  létszámát, valamint a számlázási adatokat (költségviselő neve, lakcíme, e-mail címe,  adószáma – amennyiben szükséges). 

4.3. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli  visszaigazolása nem szerződés értékű. 

4.4. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szállásfoglalás visszaigazolásában meghatározott  összegű előleg fizetését kösse ki, ebben az esetben a szolgáltatási szerződés az előlegnek a  Szolgáltató bankszámláján történő jóváírás napján jön létre. Amennyiben az előleg a  visszaigazolásban kitűzött határnapig nem érkezik be, akkor a Szolgáltató ajánlati kötöttsége  és szolgáltatási kötelezettsége megszűnik. 

4.5. A szálláshely-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra  szól. A szolgáltatás meghosszabbításáról Felek írásos megállapodása szükséges.  

4.5.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja az  apartman(oka)t, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes  ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobá(ka)t a Szolgáltató jogosult újra  értékesíteni. 

4.5.2. A szálláshely-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett  meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges (szerződés módosítás). 

4.6 A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek között létrejött írásbeli  megállapodás szükséges.

5. Lemondási feltételek

5.1. A megrendelt szállás kötbér fizetése nélkül az érkezés napját megelőző 14. napon (kiemelt időszakban 30 napon) túl  mondható le vagy módosítható, ebben az esetben a foglalásban kikötött és megfizetett előleg  teljes összege visszafizetésre kerül. Lemondás és módosítás kizárólag írásos formában  érvényes. Kiemelt időszakokra ettől eltérő kötbérfizetési szabályozás vonatkozik, amit  minden esetben tartalmaz az ajánlat, illetve a foglalás visszaigazolása.

5.2. Az érkezést megelőző 14 napon belül (kiemelt időszakban 30 napon belül) a fizetendő kötbér a teljes foglalási érték  (szolgáltatási díj) 40%-a.  

5.3 A lemondás elmaradása, illetve meg nem jelenés esetén a kötbér mértéke a teljes foglalási  érték (szolgáltatási díj) (100%). 

5.5. Lemondás vagy meg nem jelenés esetén a kötbér fizetésétől függetlenül a szállásadó  elszállásolási kötelezettsége megszűnik és jogosult az igénybe nem vett szobá(ka)t más  vendég részére kiadni. 

Meg nem jelenésnek számít, amennyiben Vendég az érkezési napon helyi idő szerint 21:00  óráig nem érkezik meg, vagy írásban nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik. 

6. Árak

 

6.1. A Szolgáltató által alkalmazott mindenkori szálláshely árak a Szolgáltató weboldalán,  kerülnek közzétételre. Az itt feltüntetett árak minden esetben tartalmazzák a ÁFA-t, de nem  tartalmazzák az idegenforgalmi adót. Az árak továbbá nem tartalmazzák az oda- és  visszautazás díját, valamint az ellátást és Kiegészítő Szolgáltatások árát sem. 

A helyi idegenforgalmi adó megfizetése kötelező, mely 18 év feletti személyenként és  éjszakánként kerül felszámításra, összege a helyi önkormányzat által meghatározott összeg. 

6.2 Gyermek kedvezmény: 0-3 éves korú gyermekek esetében a szállás a 6.3 pontban foglalt  feltételek fennállása esetén ingyenes. 

6.3. A meghirdetett árak apartmanra vonatkoznak, minimális létszám meghatározásával. A  minimális létszám a Levendula illetve a Mokka apartman esetében 2 (kettő) fő, a Napraforgó  apartman esetében 4 (négy) fő. A 6.2 pontban feltüntetett gyerekkedvezmény csak a  minimális létszám elérését követően érvényesíthető. 

6.4. A Szolgáltató a meghirdetett árait a megrendelést megelőzően előzetes bejelentés nélkül  szabadon változtathatja. 

6.5. Az aktuálisan érvényesítésre kerülő árakat a Szolgáltató a megrendelés  visszaigazolásában közli. 

6.6. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a honlapunkon,  a https://temesvendeghaz.hu/ajanlataink/ menüpontban kerülnek meghirdetésre.

7. Fizetés módja, garancia 

 

7.1. A Vendég vagy Költségviselő a szolgáltatási díj teljes összegének 40%-át a Szolgáltató  által küldött árajánlat után 10 munkanapon belül köteles előlegként átutalással teljesíteni. 

A 4.2. pontban foglalt ajánlat elfogadását követően Szolgáltató emailben elküldi Vendég  részére az előleg átutalásához szükséges adatokat. Ennek teljesítését, azaz az átutalás  beérkezését követően Szolgáltató elektronikus előleg-számlát állít ki, amit e-mailben juttat el  a Vendég részére.

Vendég vagy Költségviselő Áfás számla igényét előre köteles jelezni, az adószám és a  számlázási cím egyidejű megküldésével. 

7.2. A szolgáltatási díj fennmaradó összegének kifizetése történhet átutalással, SZÉP kártya  előlegfizetéssel az érkezés napjáig bezárólag, illetve érkezéskor készpénzben. Ennek módjáról  Vendég az érkezés időpontjáig dönthet. 

Az idegenforgalmi adó befizetése történhet átutalással vagy készpénzben, de nem történhet  SZÉP kártyával. 

Szolgáltató minden fizetési tranzakcióhoz kapcsolódóan elektronikus számlázást alkalmaz. 

7.3. Speciális ajánlatok esetén a fizetési feltételek változhatnak, melyet az írásban megküldött  visszaigazolás tartalmaz. A befizetések elmaradása esetén a foglalást töröljük. 

7.4. Elfogadott pénznem: 

Szolgáltató által elfogadott pénznem: HUF. 

7.5. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos kezelési és egyéb költség a Szerződő  felet terheli. 

7.6. Ajándékutalvány: Az ajándékutalvány csak a rajta meghatározott érvényességi időn belül  és értékben, a szabad kapacitások függvényében használható fel. Az utalvány teljes  ellenértéke előre fizetendő. A beváltási időn túl az utalvány érvényességét veszti.

8. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei 

 

8.1. A Vendég a megrendelt, és a szolgáltató által írásban visszaigazolt szálláshelyet az  érkezés napján 15:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt  10:00 óráig köteles elhagyni (Check out). Ettől eltérni csak a Szolgáltatóval kötött írásos  megállapodás alapján lehet. 

8.2. A Vendég érkezéskor személyazonosságát a törvényes előírásoknak megfelelően a  vendégház elfoglalása előtt igazolnia kell. A szálláshely szolgáltatót törvény kötelezi arra,  hogy a vendég érkezésekor a vendég személyi azonosításra alkalmas fényképes okmányán  lévő adatokat okmányolvasóval a szálláshelykezelő szoftverében rögzítse. Az így rögzítésre  került adatokat a szálláshely szolgáltató nem őrzi és nem tárolja. Ezen adatok a kormány  rendeletében kijelölt tárhelyszolgáltató által biztosított tárhelyen kerülnek rögzítésre.  (További információ a VIZA rendszerről: https://vizainfo.hu/) 

Elfogadott okmányok: 

  • személyi igazolvány, vagy
  • vezetői engedély, vagy
  • útlevél

Az adatok rögzítése minden szolgáltatást igénybevevő vendégre vonatkozóan egyformán  kötelező, így sem életkor, sem más változó – pl. a szolgáltatás után fizetendő díj,  kedvezmények, a tartózkodás hossza, rokoni kapcsolat az igénybevevővel – alapján az adatok  rögzítésétől eltekinteni nem lehet. 18 év alatti gyermekek esetében egyszerűsített  adatszolgáltatás nyújtható.

Az okmányok bemutatásának hiányában a Szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. 

8.3. A szálláshelyen az itt tartózkodás ideje alatt zárt udvari parkoló díjmentesen áll a  vendégek rendelkezésére. 

8.7 A Vendégház teljes területén csak fizetővendégek tartózkodhatnak. Fizetővendégnek  minősül a Szolgáltatóval előre egyeztetett, és a szálláshelykezelő szoftverben rögzítésre került  vendég, kortól függetlenül. A vendégház területén jogtalanul tartózkodó személyek kapcsán  felmerülő esetleges szankciók rendezése Vendég felelőssége és kötelezettsége. 

8.8 A vendég a szálláshely összes szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját  felelősségére veszi igénybe.

10. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség  megszűnése

 

10.1. A Szolgáltató jogosult a szolgáltatásaira szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani,  így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha: 

a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott létesítményt, annak  szobáit, berendezéseit, illetve eszközöket, 

b) a Vendég a szállás és szolgáltató hely biztonságával, rendjével, a szálláshely szolgáltatóval  vagy képviseletében eljáró személlyel, illetőleg más Vendégekkel kifogásolható módon,  durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő vagy más  elfogadhatatlan viselkedést tanúsít,

c) a Vendég fertőző betegségben szenved, 

d) bűncselekményt követ el 

e) a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét a  meghatározott időpontig. 

10.2 Amennyiben a Szerződés a Vendégnek felróható okból azonnali hatállyal felmondásra  kerül, úgy Szolgáltató a Szolgáltatási szerződés szerinti teljes ellenérték összegére igényt  tarthat. 

10.3. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés  megszűnik.

11. Elhelyezési garancia

 

11.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl.  túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles: 

a) a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött  időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy legfeljebb  10%-kal magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani, vagy a már megfizetett  ellenértéket / előleget haladéktalanul visszautalni. A helyettesítő szálláshely biztosításának  valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli. 

b) térítésmentesen egyszeri alkalommal telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a  szálláshely változásának közlésére. 

c) transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való  költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez. 

11.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve,  ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos  kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

12. A Vendég jogai és kötelezettségei 

 

A mindenkor hatályos ÁSZF, a Szálláshely-szolgáltatási Szerződés és/vagy Szolgáltatási  Szerződés, valamint a Szolgáltatónál mindenkor hatályos szabályzatok és házirendek és a  vonatkozó jogszabályok határozzák meg a Szerződő felek jogait, valamint kötelezettségeit.  Ezért az alábbi felsorolás nem tekinthető teljeskörűnek, csupán példákat sorol fel. 

12.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szálláshely azon  létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási  körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá. 

12.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban  panasszal élhet a szállás és szolgáltató helyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz  kezelésére vállal kötelezettséget. 

12.3. A Vendég panasztételi joga a szállás és szolgáltató helyről történt távozását követően  megszűnik. 

12.1. Vendég köteles a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott  időpontig és módon kiegyenlíteni. 

12.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak  felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató létesítményében. 

A Szolgáltatásnyújtás területén lévő eszközöket, berendezéseket, kiegészítő szolgáltatásokat a  Vendég kizárólag saját felelősségére használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési  útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett. A nem rendeltetésszerű használatból  eredő károkért Vendéget kártérítési kötelezettség terheli. 

13. A Vendég kártérítési felelőssége 

 

A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Ő vagy kísérője, valamint  az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából a Szolgáltató vagy más harmadik  személy elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll  kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni. 

14. A Szolgáltató jogai   

 

Szolgáltató jogosult a szolgáltatás igénybevételéhez való jogosultság ellenőrzése érdekében a  Vendég(ek) személyazonosságának ellenőrzésére. Jogszabályi kötelezettsége révén,  Szolgáltatónak joga van a Vendég személy okmányainak adatait elkérni. 

Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles  szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a  Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes  tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre magával vitt.

15. Szolgáltató kötelezettsége  

 

A Szolgáltató köteles: 

a) a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások,  szolgáltatás sztenderdek szerint teljesíteni 

b) a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket  megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.

16. A Szolgáltató kártérítési felelőssége  

 

16.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a szálláshely  épületén belül a Szolgáltató, vagy annak képviselője hibájából következett be és amelyet a  Vendég a Szolgáltatás igénybevétele alatt írásban bejelentett.

16.1.1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a  Szolgáltató vagy képviselője körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy  azokat a vendég maga okozta. 

16.1.2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová Vendég nem léphet be.  Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. 

16.1.3. Az udvari zárt parkoló igénybevétele a Vendég kockázatára történik, a Szolgáltató a  parkolóban bekövetkezett károkért felelősséget nem vállal! 

16.1.4. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden  szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset  körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi  eljáráshoz szükséges. 

Amennyiben a vendég a helyszínen elmulaszt panaszt tenni, a későbbiekben kártérítésre nem  jogosult. 

16.2. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a  dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az  általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget  terheli. 

16.3 . A jakuzzi, valamint a hozzá tartozó terület használata a Vendég saját felelősségére  történik, a vízközeli területeken fokozott a csúszásveszély, ebből eredő balesetekért a  Vendégház felelősséget nem vállal. 

16.4 A jakuzzi savas-lúgos kémhatására érzékeny tárgyakban (pl.: ékszerek, okosórák stb.)  keletkező károk kapcsán a szálláshely felelősséget nem vállal. 

16.5. A kártérítés maximális mértéke a Szerződés szerinti napi szobaár.

17. Fogyasztói érdekvédelem, adatvédelem   

 

17.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok  védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos  jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a  technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat,  amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek. 

17.2. A Szolgáltató az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveit külön Adatkezelési  Tájékoztatóban foglalja össze, melyet a https://temesvendeghaz.hu/adatkezelesi tajekoztato/ oldalon folyamatosan elérhetővé tesz, és melynek tartalmát magára nézve  kötelezőnek ismeri el.

18. Vis major  

 

Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány,  sztrájk vagy járvány miatti veszélyhelyzet bekövetkezése), amely felett a fél nem bír 

ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik  teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy  minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének  lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy  késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

19. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság 

 

A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv  rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására  a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

20. Hivatkozások és linkek 

 

A Szolgáltató nincs befolyással a weboldalain belinkelt vagy hivatkozott, harmadik fél  tulajdonában lévő anyag megtervezésére és tartalmára.